Globuri transparente din plastic cu două părți care se pot îmbina între ele
Conținut: bile hidrofile, paie, glitter, nisip, scoici, materiale textile, pietricele, confetti, lego, nasturi, paste uscate, ochi mișcători, mici animale și jucării din plastic, orez, făină, fasole, boabe de cafea, etc.
Cum procedați?
Desfaceți globurile și umpleți-le pe jumătate cu materiale din cele enumerate mai sus sau cu unele similare pe care le găsiți în casă.
Deoarece conținutul globurilor este alcătuit din obiecte de dimensiuni mici, copilul trebuie supravegheat de un adult în timp ce se joacă cu acestea.
Cum vă jucați?
“Start și Stop”. Spuneți „Start!” și încurajați copilul să agite globul până când aude „Stop!”. Apoi reluați.
Rugați-l să identifice obiectele din sticlă. Faceți jocul mai dificil descriind obiectul pe care ar trebui să îl găsească. Adăugați lecții de conștientizare fonemică făcându-l pe cel mic să găsească un obiect care: începe cu litera “C “sau unul pe care pe care îl putem vedea pe o cămașă (nasture).
Descrieți ceea ce este în interiorul globului prin culori, texturi, dimensiuni, forme etc. Puneți întrebări: Acesta este greu sau ușor? În care glob se afl[ cele mai multe obiecte? Care este preferatul tău?
Numărați împreună obiectele și vorbiți despre concepte cantitative (mai multe, mai puține, câteva, toate).
Practicați modele repetitive: agitați globul de două ori și apoi opriți-vă, de trei ori și opriți-vă.
Jucați-vă pe rând. Spuneți-i copilului cât timp va putea să țină globul pînă va fi rândul dumneavoastră „două minute tu, apoi e rândul meu”. Puteți folosi o clepsidră pentru a oferi o reprezentare vizuală a intervalului de timp de două minute. Când timpul a trecut, arătați spre clepsidră, spuneți „este rândul meu” și luați ușor globul. Astfel copilul învață să își aștepterândul – un lucru deosebit de important în copilărie.
Lăsați copilul să țină îm mână o lupă pentru a examina de aproape diferite obiecte.
Încurajați-l pe cel mic să rostogolească globurile pe podea. Adăugați obiecte mai grele în acestea, cum ar fi boabe de fasole, porumb, pietre sau nisip, pentru a oferi mai multă greutate și a le putea compara.
Dezvoltarea aptitudinilor sociale:învățare despre partajare, joc și comunicare cu ceilalți
Dezvoltarea abilităților lingvistice: îmbogățirea vocabularului pe măsură ce copilul descrie experiența de joacă. Formarea limbajului receptiv (adresarea de întrebări) și limbajul descriptiv (e mare, e ușor)
Dezvoltarea motricității fine, exersarea coordonării mână-ochi.
Ți-a plăcut această postare?
Click pe o stea pentru a acorda o notă!
Nota medie 5 / 5. Număr voturi: 5
Niciun vot până acum? Fii primul care face o evaluare.