Sticle transparente din plastic (0,5l) sau pungi ziplock
Conținut uscat: bile hidrofile, paie, glitter, nisip, scoici, materiale textile, pietricele, confetti, lego, nasturi, paste uscate, ochi mișcători, mici animale și jucării din plastic, orez, făină, fasole, boabe de cafea, etc.
Conținut lichid: apă, ulei, gel de păr, gel de duș, apă minerală, detergent de vase, ulei de corp pentru bebeluși, colorant alimentar.
Super glue.
Cum procedați?
Puneți în sticle/pungi materiale din cele sugerate mai sus. Gândiți-vă ce aveți prin casă și ar fi interesant de văzut atunci când cei mici vor agita sticla, sau ce s-ar putea auzi.
Turnați în sticle apă și/sau alte lichide (fără să le umpeți). Dacă alegeți să folosiți pungi puteți pune în loc de apă, gel de păr, pepene roșu, detergent de vase, gel de duș.
Pentru siguranță sporită puteți sigila sticlele cu super glue sau cu un pistol de lipit cu silicon.
Asigurați-vă că sticlele/pungile sunt închise foarte bine și supravegheați copilul în timp ce se joacă cu acestea.
Cum vă jucați?
“Start și Stop”. Spuneți „Start!” și încurajați copilul să agite sticla până când aude „Stop!”. Apoi reluați.
Rugați-l să identifice produsele din sticlă. Faceți jocul mai dificil descriind obiectul pe care ar trebui să îl găsească. Adăugați lecții de conștientizare fonemică făcându-l pe cel mic să găsească un obiect care: începe cu litera C sau unul pe care pe care îl putem vedea pe o cămașă (nasture).
Descrieți ceea ce este în interiorul sticlei/pungii prin culori, texturi, dimensiuni, forme etc. Puneți întrebări: Aceasta este grea sau ușoară? În care sunt cele mai multe obiecte? Care este preferata ta?
Numărați împreună obiectele și vorbiți despre concepte cantitative (mai multe, mai puține, câteva, toate).
Jucați-vă pe rând. Spuneți-i copilului cât timp va putea să țină sticla pînă va fi rândul dumneavoastră „două minute tu, apoi e rândul meu”. Puteți folosi o clepsidră pentru a oferi o reprezentare vizuală a intervalului de timp de două minute. Când timpul a trecut, arătați spre clepsidră, spuneți „este rândul meu” și luați ușor recipientul. Astfel copilul învață să își aștepterândul – un lucru deosebit de important în copilărie.
Lăsați copilul să țină în mână o lupă pentru a examina de aproape diferite obiecte.
Încurajați-l pe cel mic să rostogolească sticlele pe podea. Adăugați obiecte mai grele în acestea, cum ar fi boabe de fasole, porumb, pietre sau nisip, pentru a oferi mai multă greutate și a le putea compara.
Dezvoltarea aptitudinilor sociale:învățare despre partajare, joc și comunicare cu ceilalți
Dezvoltarea abilități lingvistice: îmbogățirea vocabularului pe măsură ce copilul descrie experiența de joacă. Formarea limbajului receptiv (adresarea de întrebări) și limbajul descriptiv (e mare, roșu, ușor)
Stimularea creativității și imaginației (copiii mai mari vor putea să alcătuiască singuri conținutul recipientelor)
Dezvoltarea motricității fine, exersarea coordonării mână-ochi