18 Ianuarie 2021
⏰ 15-30 minute🏠 in interior🧒🏻 1-3 ani

Sticle și pungi senzoriale

Durată pregătire activitate:
15-30 min
Vârstă:
1-3 ani
Loc:
Interior

Materiale:

  • Sticle transparente din plastic (0,5l) sau pungi ziplock
  • Conținut uscat: bile hidrofile, paie, glitter, nisip, scoici, materiale textile, pietricele, confetti, lego, nasturi, paste uscate, ochi mișcători, mici animale și jucării din plastic, orez, făină, fasole, boabe de cafea, etc.
  • Conținut lichid: apă, ulei, gel de păr, gel de duș, apă minerală, detergent de vase, ulei de corp pentru bebeluși, colorant alimentar.
  • Super glue.

Cum procedați?

  • Puneți în sticle/pungi materiale din cele sugerate mai sus. Gândiți-vă ce aveți prin casă și ar fi interesant de văzut atunci când cei mici vor agita sticla, sau ce s-ar putea auzi. 
  • Turnați în sticle apă și/sau alte lichide (fără să le umpeți). Dacă alegeți să folosiți pungi puteți pune în loc de apă, gel de păr, pepene roșu, detergent de vase, gel de duș.
  • Pentru siguranță sporită puteți sigila sticlele cu super glue sau cu un pistol de lipit cu silicon.
  • Asigurați-vă că sticlele/pungile sunt închise foarte bine și supravegheați copilul în timp ce se joacă cu acestea.

Cum vă jucați?

  • “Start și Stop”. Spuneți „Start!” și încurajați copilul să agite sticla până când aude „Stop!”. Apoi reluați.
  • Rugați-l să identifice produsele din sticlă. Faceți jocul mai dificil descriind obiectul pe care ar trebui să îl găsească. Adăugați lecții de conștientizare fonemică făcându-l pe cel mic să găsească un obiect care: începe cu litera C sau unul pe care pe care îl putem vedea pe o cămașă (nasture).
  • Descrieți ceea ce este în interiorul sticlei/pungii prin culori, texturi, dimensiuni, forme etc. Puneți întrebări: Aceasta este grea sau ușoară? În care sunt cele mai multe obiecte? Care este preferata ta?
  • Numărați împreună obiectele și vorbiți despre concepte cantitative (mai multe, mai puține, câteva, toate). 
  • Jucați-vă pe rând. Spuneți-i copilului cât timp va putea să țină sticla pînă va fi rândul dumneavoastră „două minute tu, apoi e rândul meu”. Puteți folosi o clepsidră pentru a oferi o reprezentare vizuală a intervalului de timp de două minute. Când timpul a trecut, arătați spre clepsidră, spuneți „este rândul meu” și luați ușor recipientul. Astfel copilul învață să își aștepte rândul – un lucru deosebit de important în copilărie.
  •  Lăsați copilul să țină în mână o lupă pentru a examina de aproape diferite obiecte.
  • Încurajați-l pe cel mic să rostogolească sticlele pe podea. Adăugați obiecte mai grele în acestea, cum ar fi boabe de fasole, porumb, pietre sau nisip, pentru a oferi mai multă greutate și a le putea compara. 

Beneficii educaționale:

  • Dezvoltare abilităților matematice: măsurare, estimare, comparare
  • Interes vizual și distracție 
  • Dezvoltarea aptitudinilor sociale: învățare despre partajare, joc și comunicare cu ceilalți
  • Dezvoltarea abilități lingvistice: îmbogățirea vocabularului pe măsură ce copilul descrie experiența de joacă. Formarea limbajului receptiv (adresarea de întrebări) și limbajul descriptiv (e mare, roșu, ușor)
  • Stimularea creativității și imaginației (copiii mai mari vor putea să alcătuiască singuri conținutul recipientelor)
  • Dezvoltarea motricității fine, exersarea coordonării mână-ochi
  • Stimularea văzului (observarea mișcării obiectelor)
  • Stimularea auzului (unele materiale vor face zgomot)
  • Învățarea conceptului de cauză și efect (ce se întămplă dacă adăugăm în apă ulei, șampon, gel?).

Ți-a plăcut această postare?

Click pe o stea pentru a acorda o notă!

Nota medie 5 / 5. Număr voturi: 7

Niciun vot până acum? Fii primul care face o evaluare.

Distribuie

Ați făcut și voi această activitate? Spune-mi cum v-a ieșit și cum v-ați distrat.

Adresa de email nu va fi afișată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.