Alimente de bază, făinoase pe care le aveți în casă (zahăr, făină, fasole, mălai, gris, pesmet). Noi facem această activitate de fiecare dată după o curățenie în dulapul cu alimente unde găsim întotdeauna unele care au termenul de valabilitate depașit și pe care ar urma să le aruncăm.
Marker
Etichete din plastic
Cum procedați?
Scrieți pe fiecare etichetă numele alimentului.
Adăugați alimentele în tavă fără să le amestecați.
Cum vă jucați?
Citiți numele fiecărui aliment scris pe etichetă și rugați-l pe copil să îl identifice în tavă. Dacă copiii sunt mai mari și știu să citească pot să parcurgă singuri ambii pași.
În funcție de ce găsiți prin casă puteți include alimente mai greu de identificat: goji, nucșoară, cacao, linte. Dacă sunt mai mult copii puteți ține un scor al răspunsurilor corecte.
Explicați-i copilului la ce folosiți fiecare aliment, încercați să aflați dacă știe un fel de mâncare care are ca ingredient alimentul respectiv.
Puneți întrebări adaptate vârstei: care e mai fin? care miroase mai frumos? – pentru cei mai mici – respectiv din ce se face orezul, făina, ce ne trebuie pentru a face clatite? – pentru cei mai mari.
Puteți inventa o rețetă pentru care aveți nevoie de diferite ingrediente, în anumite cantități, rugându-ipe copii să vă ajute în pregătirea preparatului.
Beneficii educaționale:
Construirea abilităților fine prin manipularea texturilor.
Dobândirea și dezvotarea cunoștințelor despre alimentație.
Dezvoltarea și stimularea curiozității.
Educarea obiceiurilor culinare, descoperirea alimentelor sănătoase și a celor nesănătoase.
Dezvoltare limbajului prin învățarea denumirii unor produse mai speciale: praf de copt, nucșoară, anason.
Ți-a plăcut această postare?
Click pe o stea pentru a acorda o notă!
Nota medie 5 / 5. Număr voturi: 5
Niciun vot până acum? Fii primul care face o evaluare.